• Budowanie odpowiedzialnej dyscypliny internetowej poprzez edukację w formie gier dla kobiet-imigrantek (BRIDGE)

Dofinansowane przez Unię Europejską

Aktualności dotyczące projektu:

KA220-ADU – Partnerstwa współpracy w sektorze edukacji dorosłych

Tytuł projektu: Budowanie odpowiedzialnej dyscypliny internetowej poprzez edukację w formie gier dla kobiet-imigrantek (BRIDGE)

Nr projektu: 2024-1-DE02-KA220-ADU-000244941

Lider Projektu: RegioVision GmbH Schwerin (Niemcy)

Partnerzy Projektu:

  • ACCELERAS KG (Austria)
  • INSTITUT INPRO, a.s. (Czechy)
  • Fundacja Innowacja i Wiedza (Polska)
  • CYPRUS COMPUTER SOCIETY (Cypr)

Główne cele

Partnerzy założyli osiągnięcie poprzez realizację projektu następujących celów:

  1. zwiększenie świadomości i potencjału personelu instytucji edukacji dorosłych w zakresie bezpieczeństwa cyfrowego i jego wpływu na inkluzywność w uczeniu się i szkoleniu,
  2. wyposażenie edukatorów w kompetencje do przekazywania umiejętności cyfrowych, przy jednoczesnym podkreślaniu znaczenia bezpieczeństwa cyfrowego osób uczących się,
  3. edukowanie wrażliwych grup osób dorosłych na temat ich praw cyfrowych, praktyk bezpieczeństwa i sposobów ochrony ich cyfrowych aktywności w celu zwiększenia ich pewności siebie w angażowaniu się w edukacyjne działania oparte na technologii cyfrowej.

Grupy docelowe projektu

  1. pracownicy instytucji edukacji dorosłych na stanowiskach kierowniczych otrzymają praktyczne zasoby i plany działań dotyczące zgodności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO), bezpieczeństwa cyfrowego i inkluzywności,
  2. edukatorzy edukacji dorosłych zostaną przeszkoleni w zakresie środków ochrony danych i ich integracji z nauczaniem,
  3. dorośli uczący się zyskają podwójnie: ich dane podczas zajęć edukacyjnych online otrzymają zwiększoną ochronę, a oni sami zostaną przeszkoleni w zakresie niuansów ochrony danych.

Działania:

BRIDGE zbada wyzwania edukatorów, osób uczących się i instytucji edukacji dorosłych w zakresie uczenia się cyfrowego i dostarczy wytyczne, aby osiągnąć zmiany instytucjonalne, które wzmacniają i priorytetyzują prywatność danych i bezpieczeństwo cyfrowe osób uczących się, aby zwiększyć zainteresowanie edukacją. Następnie dostarczy MOOC na temat prywatności i bezpieczeństwa cyfrowego z trzema ścieżkami nauki, po jednej dla każdej z trzech grup docelowych. I wreszcie zaproponuje program mentoringu jako usługę doradczą, aby pomóc instytucjom i podmiotom.

Rezultaty projektu:

Dzięki wymiernym rezultatom Przewodnika po zmianach organizacyjnych, grywalicacyjnemu MOOC i programu mentorskiemu głównym rezultatem w nawiązaniu do DigComp jest wzrost „pewnego, krytycznego i odpowiedzialnego korzystania z technologii cyfrowych oraz zaangażowania w nie w celach edukacyjnych, w pracy, oraz na rzecz uczestnictwa w społeczeństwie”. BRIDGE zwiększa wykorzystanie możliwości uczenia się przez całe życie, używając technologie cyfrowe w celu zwiększenia zasięgu i zaangażowania dorosłych osób uczących się.


Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

Skip to content