Dofinansowane przez Unię Europejską

KA220-YOU – Partnerstwa współpracy na rzecz młodzieży

Nazwa projektu: DIGI-YOUTH KIT

Nr projektu: 2023-1-FR02-KA220-YOU-000159986

Strona internetowa projektu: (oczekujemy na publikację)
Media społecznościowe: Facebook oraz Instagram

Lider partnerstwa:

Pole Metropolitain Pour l’entrepreneuriat, le carburateur (Francja)

Partnerzy projektu:

  • Cooperative d’initiative Jeunes (Francja)
  • Burgaski Svoboden Universitet (Bułgaria)
  • Regional Cluster North-East (Bułgaria)
  • Aintek Symvouloi Epicheiriseon (Grecja)
  • Asociatia Millenium Center Arad (Rumunia)
  • S.C. Predict Csd Consulting S.R.L. (Rumunia)
  • Euro-Net (Włochy)
  • Fundacja Innowacja i Wiedza (Polska)
  • Eyropaiko Institoyto Topikhs Anaptykshs (Grecja)
  • Asociatia Zury (Rumunia)

Cele projektu

Głównym priorytetem projektu jest podnoszenie jakości, innowacyjności i uznania dla pracy z młodzieżą.

Nasz projekt koncentruje się głównie na centrach młodzieżowych, których personel, członkowie i przedstawiciele są zaangażowani w pracę z młodzieżą, organizując lub wspierając różne działania z młodzieżą lub dla niej.

Biorąc to pod uwagę, wierzymy, że dzięki temu projektowi wprowadzimy innowacje i podniesiemy jakość pracy z młodzieżą w bezpośredni sposób, planując wsparcie rozwoju niektórych głównych kluczowych kompetencji podmiotów bezpośrednio zaangażowanych w pracę z młodzieżą oraz pracujących w centrach młodzieżowych. Naszym projektem planujemy wspierać profesjonalizację pracy osób pracujących z młodzieżą poprzez tworzenie otwartych zasobów edukacyjnych w formie kursów szkoleniowych online, praktycznego przewodnika i gry elektronicznej, aby wspierać rozwój osób pracujących z młodzieżą, które chciałyby rozwinąć określone kompetencje związane z pracą koordynatora i/lub animatora centrum młodzieżowego.

Grupy docelowe:

  • Młodzież: przedstawiciele młodzieży, osoby pracujące z młodzieżą, liderzy młodzieżowi (głównie pracujący w centrach młodzieżowych), obecni lub byli wolontariusze lokalni lub zagraniczni (EVS/ESC), a także inni młodzi ludzie, którzy chcieliby bardziej zaangażować się w swoje społeczności lokalne, rozwijać własne organizacje pozarządowe/centra młodzieżowe lub przestrzenie, zostać koordynatorami centrów młodzieżowych itp. 
  • Młodzi dorośli: przedstawiciele różnych ośrodków edukacyjnych, bibliotek, władz lokalnych, a nawet firm działających w dziedzinie społeczności lub zrównoważonego rozwoju, bezpośrednio pracujących z młodymi ludźmi lub z organizacjami społeczeństwa obywatelskiego; 
  • Organizacje, które prowadzą centra młodzieżowe lub chcą otworzyć centra/przestrzenie młodzieżowe (stacjonarne, mobilne lub wirtualne); 
  • Członkowie organizacji partnerskich tego projektu, zwłaszcza (młodzieżowe) organizacje pozarządowe. 

Oraz inne grupy zainteresowane projektem: 

  • Przedstawiciele szkół, osoby zaangażowane w działania i projekty młodzieżowe, nauczyciele i wychowawcy pragnący organizować przestrzenie młodzieżowe w szkole, jako zajęcia dodatkowe, specjalne kluby itp. 
  • Przedstawiciele kościołów i innych podobnych struktur, które są w znacznym stopniu zaangażowane w rozwój pokolenia młodzieży poprzez budowanie specjalnych przestrzeni dla młodzieży i innych działań (np. obozy młodzieżowe itp.); 
  • Pracownicy lub przedstawiciele administracji publicznej zainteresowani otwarciem centrów/przestrzeni młodzieżowych w swojej społeczności.

Rezultaty projektu:

Dwa kursy online:

  • dla koordynatorów centrów młodzieżowych
  • dla animatorów centrów młodzieżowych

E-gra na temat zarządzania centrum młodzieżowym:
Gra edukacyjna mająca na celu zwiększenie zaangażowania młodzieży w zarządzanie centrami młodzieżowymi i rozwijanie ich umiejętności w tym zakresie.

Siedem narzędzi zarządzania:
Narzędzia te mają wspierać zarządzanie centrami młodzieżowymi i podnosić jakość pracy z młodzieżą.

Nieformalna sieć 20 centrów młodzieżowych:
Utworzenie sieci centrów młodzieżowych z Europy, co ma na celu wymianę najlepszych praktyk i wzajemne wsparcie.

Rozległe działania pilotażowe:
Przeprowadzenie 50 sesji pilotażowych w centrach młodzieżowych, aby przetestować i udoskonalić opracowane narzędzia i materiały.

Materiały informacyjno-promocyjne:
ulotki, roll-upy, banery, plakaty, komunikaty prasowe oraz kanał wideo i strona internetowa projektu.

Główne działania projektowe to:

  • liczne wydarzenia upowszechniające
  • stworzenie nieformalnej sieci centrów młodzieżowych z Europy
  • tworzenie, adaptacja i testowanie internetowej platformy edukacyjnej
  • działania związane z projektowaniem produktów
  • tworzenie treści kursów szkoleniowych
  • działania pilotażowe w ośrodkach młodzieżowych
  • tworzenie narzędzi do zarządzania
  • działania badawcze ( na rzecz gry)
  • działania testowe (gra elektroniczna)


Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

Skip to content