KA220-YOU – Partnerstwa współpracy na rzecz młodzieży
Nazwa projektu: DIGI-YOUTH KIT
Nr projektu: 2023-1-FR02-KA220-YOU-000159986
Data realizacji: 31.12.2023 – 29.06.2026
Strona internetowa projektu: (oczekujemy na publikację)
Media społecznościowe: Facebook oraz Instagram
Lider partnerstwa:
Pole Metropolitain Pour l’entrepreneuriat, le carburateur (Francja)
Partnerzy projektu:
- Cooperative d’initiative Jeunes (Francja)
- Burgaski Svoboden Universitet (Bułgaria)
- Regional Cluster North-East (Bułgaria)
- Aintek Symvouloi Epicheiriseon (Grecja)
- Asociatia Millenium Center Arad (Rumunia)
- S.C. Predict Csd Consulting S.R.L. (Rumunia)
- Euro-Net (Włochy)
- Fundacja Innowacja i Wiedza (Polska)
- Eyropaiko Institoyto Topikhs Anaptykshs (Grecja)
- Asociatia Zury (Rumunia)
Cele projektu
Głównym priorytetem projektu jest podnoszenie jakości, innowacyjności i uznania dla pracy z młodzieżą.
Nasz projekt koncentruje się głównie na centrach młodzieżowych, których personel, członkowie i przedstawiciele są zaangażowani w pracę z młodzieżą, organizując lub wspierając różne działania z młodzieżą lub dla niej.
Biorąc to pod uwagę, wierzymy, że dzięki temu projektowi wprowadzimy innowacje i podniesiemy jakość pracy z młodzieżą w bezpośredni sposób, planując wsparcie rozwoju niektórych głównych kluczowych kompetencji podmiotów bezpośrednio zaangażowanych w pracę z młodzieżą oraz pracujących w centrach młodzieżowych. Naszym projektem planujemy wspierać profesjonalizację pracy osób pracujących z młodzieżą poprzez tworzenie otwartych zasobów edukacyjnych w formie kursów szkoleniowych online, praktycznego przewodnika i gry elektronicznej, aby wspierać rozwój osób pracujących z młodzieżą, które chciałyby rozwinąć określone kompetencje związane z pracą koordynatora i/lub animatora centrum młodzieżowego.
Grupy docelowe:
- Młodzież: przedstawiciele młodzieży, osoby pracujące z młodzieżą, liderzy młodzieżowi (głównie pracujący w centrach młodzieżowych), obecni lub byli wolontariusze lokalni lub zagraniczni (EVS/ESC), a także inni młodzi ludzie, którzy chcieliby bardziej zaangażować się w swoje społeczności lokalne, rozwijać własne organizacje pozarządowe/centra młodzieżowe lub przestrzenie, zostać koordynatorami centrów młodzieżowych itp.
- Młodzi dorośli: przedstawiciele różnych ośrodków edukacyjnych, bibliotek, władz lokalnych, a nawet firm działających w dziedzinie społeczności lub zrównoważonego rozwoju, bezpośrednio pracujących z młodymi ludźmi lub z organizacjami społeczeństwa obywatelskiego;
- Organizacje, które prowadzą centra młodzieżowe lub chcą otworzyć centra/przestrzenie młodzieżowe (stacjonarne, mobilne lub wirtualne);
- Członkowie organizacji partnerskich tego projektu, zwłaszcza (młodzieżowe) organizacje pozarządowe.
Oraz inne grupy zainteresowane projektem:
- Przedstawiciele szkół, osoby zaangażowane w działania i projekty młodzieżowe, nauczyciele i wychowawcy pragnący organizować przestrzenie młodzieżowe w szkole, jako zajęcia dodatkowe, specjalne kluby itp.
- Przedstawiciele kościołów i innych podobnych struktur, które są w znacznym stopniu zaangażowane w rozwój pokolenia młodzieży poprzez budowanie specjalnych przestrzeni dla młodzieży i innych działań (np. obozy młodzieżowe itp.);
- Pracownicy lub przedstawiciele administracji publicznej zainteresowani otwarciem centrów/przestrzeni młodzieżowych w swojej społeczności.
Rezultaty projektu:
Dwa kursy online:
- dla koordynatorów centrów młodzieżowych
- dla animatorów centrów młodzieżowych
E-gra na temat zarządzania centrum młodzieżowym:
Gra edukacyjna mająca na celu zwiększenie zaangażowania młodzieży w zarządzanie centrami młodzieżowymi i rozwijanie ich umiejętności w tym zakresie.
Siedem narzędzi zarządzania:
Narzędzia te mają wspierać zarządzanie centrami młodzieżowymi i podnosić jakość pracy z młodzieżą.
Nieformalna sieć 20 centrów młodzieżowych:
Utworzenie sieci centrów młodzieżowych z Europy, co ma na celu wymianę najlepszych praktyk i wzajemne wsparcie.
Rozległe działania pilotażowe:
Przeprowadzenie 50 sesji pilotażowych w centrach młodzieżowych, aby przetestować i udoskonalić opracowane narzędzia i materiały.
Materiały informacyjno-promocyjne:
ulotki, roll-upy, banery, plakaty, komunikaty prasowe oraz kanał wideo i strona internetowa projektu.
Główne działania projektowe to:
- liczne wydarzenia upowszechniające
- stworzenie nieformalnej sieci centrów młodzieżowych z Europy
- tworzenie, adaptacja i testowanie internetowej platformy edukacyjnej
- działania związane z projektowaniem produktów
- tworzenie treści kursów szkoleniowych
- działania pilotażowe w ośrodkach młodzieżowych
- tworzenie narzędzi do zarządzania
- działania badawcze ( na rzecz gry)
- działania testowe (gra elektroniczna)
Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.